Accept Cookies?
Provided by OpenGlobal E-commerce

Informacje i życzenia dla SKP

Zbliżają się Święta i Nowy Rok. Czas na podsumowanie i plany na przyszłość. Podsumowanie dotyczy CEPIKu 2.0, który nie wszedł w życie ani 04.01.2016r. ani też nie wejdzie 01.01.2017r.

Rozmiar przedsięwzięcia polegający na utworzeniu elektronicznej bazy pojazdów i kierowców wymaga zaangażowaniu wielu urzędów i instytucji: Ministerstwa Cyfryzacji, Spraw Wewnętrznych, Infrastruktury i Budownictwa, Wojska, Policji, Służb Specjalnych, Państwowej Wytwórni Papierów Wartościowych, Wojewódzkich Ośrodków Szkolenia Kierowców, Szkół Nauki Jazdy, samorządów, w tym szczególnie powiatów. Na ostatnim spotkaniu Komitetu Sterującego w dniu 28.11.2016r. przedstawiono nowe kierownictwo projektu oraz nowy harmonogram, który słusznie zakłada modułowe i etapowe wdrożenie poszczególnych interesariuszy po wykonaniu wszystkich testów. Dla grupy dotyczącej SKP wstępnie określono termin na październik 2017r. Oczywiście TUVPOL uczestniczy i nadal będzie uczestniczył w pracach Komitetu Sterującego.

TUVPOL od 20 lat  pomagający polskim stacjom w uzyskaniu maksymalnych standartów również i tym razem chce zaproponować usługę na miarę XXI wieku. Mamy rozwiązania, które nie będą wymagać inwestycji w nowy sprzęt, co charakteryzuje rozwiązania z ubiegłego wieku. Nasi przedstawiciele mogą dojechać do każdej SKP i wyjaśnić na czym to polega.

TUVPOL zwraca się  ponownie do wszystkich SKP o wysłanie wniosków o nadanie CERTYFIKATÓW VPN oraz tam, gdzie to konieczne również SSL.

Dostosowanie przepisów do nowego CEPIKu 2.0 będzie wymagało powstania kilkunastu nowych aktów prawnych, które będą powodowały zmiany w istniejących  programach wymagających wielu  nowelizacji.

Podczas spotkania przedstawimy nowe umowy dotyczące współpracy, dostosowanej do zmieniającej się sytuacji gospodarczej.

Mając nadzieję na owocną współpracę przesyłamy serdeczne życzenia Świąteczne i Noworoczne.

Prezes Zarządu Kierownik Działu SKP Doradca Techniczny
Piotr A. Wrzecioniarz Jerzy Janowski Tomasz Pasiut

 

Zmiany w przepisach w roku 2017

  • Dz. U. poz. 128 z dn. 20.01.2017r. Obwieszczenie Marszałka Sejmu RP z dnia 14 grudnia 2017r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu ustawy – Prawo o ruchu drogowym
  • Dz. U. poz. 577 z dn. 17.03.2017r. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji, Ministra Rozwoju i Finansów oraz Ministra Obrony Narodowej z dnia 16 marca 2017 r. w sprawie badań technicznych pojazdów Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej, Policji i innych pojazdów użytkowanych w sposób szczególny

Zagrożenie oprogramowaniem typu ransomware

Według raportów firm zajmujących się bezpieczeństwem komputerowym oraz produkcją oprogramowania antywirusowego, w ostatnich miesiącach w Polsce wzrasta liczba ataków z użyciem oprogramowania typu ransomware (ransom (ang.) - okup).
Jednym z przedstawicieli tego gatunku jest program o wdzięcznej nazwie "locky". Po uzyskaniu dostępu do komputera ofiary atakuje on ważne dla użytkownika pliki (dokumenty, zdjęcia, filmy i niestety również bazy danych). Zainfekowany plik ma nazwę zmienioną na ciąg 32 losowych znaków z rozszerzeniem .locky oraz zawartość jego zostaje zaszyfrowana z użyciem algorytmów AES-128 oraz RSA-2048.
Program pozostawia na komputerze plik tekstowy z informacją o dokonanych zmianach i adresem tzw. dark web, gdzie użytkownik znajdzie instrukcje jak odzyskać swoje pliki. Pod tymi adresami znajduje się zwykle żądanie przelewu 0,5-1BTC (BTC = bitcoin, kryptowaluta, której kurs w momencie pisania tej informacji wynosi wg money.pl 415 USD/BTC).
Nie muszę chyba dodawać, że użytkownik nie ma żadnej gwarancji na otrzymanie klucza po zapłaceniu okupu.

Zdarzyły się już przypadki SKP zaatakowanych tym oprogramowaniem.
Aby zminimalizować ryzyko utraty danych, zalecamy:

  1. Regularną aktualizację oprogramowania antywirusowego
  2. Szczególną ostrożność przy odbieraniu poczty elektronicznej z załącznikami
  3. Nie uruchamianie pod żadnym pozorem makr w nieczytelnych dokumentach dostarczonych mailem
  4. Regularne, częste tworzenie kopii zapasowej programu do badań technicznych na zewnętrznych nośnikach danych (CD, pamięci USB, serwery, chmury itp.)

Zmiany w programie "Tuvpol dla SKP" i "CEPiK SK"

Informujemy, że przygotowana została nowa wersja programu prowadzącego rejestr badań technicznych pojazdów (8.60). Jest to ostatnia aktualizacja przed wdrożeniem oprogramowania przystosowanego do współpracy z CEPiK 2.0. Zawiera ona znaczącą rozbudowę katalogu pojazdów (o ponad 300 tys. pozycji) oraz zmiany porządkujące i przygotowujące do wdrożenia CEPiK 2.0., dlatego zaleca się pobranie tej aktualizacji przez wszystkich użytkowników.

Wersja 8.60.1 do pobrania z:
http://www.drivehq.com/file/df.aspx/publish/skp/XXX/Upg8601.zip

W miejsce XXX należy wpisać swój numer licencji.

UWAGA! Wersja przeznaczona tylko dla stacji, które posiadają już zainstalowaną wersję 8.60

Stacje, które nie zdążyły pobrać wersji 8.60.0, mogą to zrobić z adresu:
http://www.drivehq.com/file/df.aspx/publish/skp/servis/Upg860.zip
Instalka ta nie działa samodzielnie. Służy wyłącznie do przejścia z wersji 8.55.x na najnowszą 8.60.1

Co nowego w 8.60? (.pdf) - pobierz
Co nowego w 8.60.1? (.pdf) - pobierz

Akty prawne dla SKP

Akty Prawne dla SKP 1983-2004r.

Akty Prawne dla SKP 2005r.

Akty Prawne dla SKP 2006-2013r.

Akty Prawne dla SKP 2014r.

Akty Prawne dla SKP 2015r.(uwaga duży plik: 125MB)

Akty Prawne dla SKP 2016r.

Joomla 1.6 Templates designed by Joomla Hosting Reviews