Accept Cookies?
Provided by OpenGlobal E-commerce

Zielone strefy

Jak zamówić plakietkę?

Firma TÜVPOL oferuje możliwość zamówienia plakietki ekologicznej
Formularz zamówienia znajduję się (tutaj)
do wypełnionego formularza należy dołączyć zdjęcie lub skan
dowodu rejestracyjnego oraz zdjęcie tabliczki znamionowej pojazdu.

Dokumenty proszę przesłać na adres: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Czas realizacji zamówienia: 10 dni

Koszt: 159,90 zł

 

Informacja na temat wprowadzenia tzw. „zielonych stref" w niemieckich miastach

 

Co to są „zielone strefy"? Gdzie i kiedy zostały wprowadzone?

Z dniem 1 stycznia 2008 r. w Berlinie, Kolonii i Hanowerze, zostaną wprowadzone tzw. „zielone strefy". Będą one obejmowały obszar centrów miast, a ich granice wyznaczać będą specjalne znaki drogowe, określające jednocześnie rodzaje plakietek uprawniających do wjazdu.

Berlińska „zielona strefa" obejmuje poszerzony obszar centrum miasta w obrębie obwodowej linii kolei miejskiej S-Bahn. Z dokładnym przebiegiem granicystrefy , oraz szczegółową informacją w języku polskim, zapoznać się można na stronie internetowej Berlina: www.berlin.de/umweltzone.

 

W Hanowerze obszar planowanej „zielonej strefy" wyznaczony jest od wschodu, zachodu i południa przez miejską drogę szybkiego ruchu. Północną granicę strefy tworzy dzielnica Sahlkamp. Kolońska „zielona strefa" rozpościera się po obu brzegach Renu. Jej zachodnią granicę stanowią tory kolejowe, zaś wschodnia część obejmuje częściowo dzielnice Deutz i Mülheim.

 

W najbliższych latach podobne strefy powstaną też w:

 

- Augsburgu (termin nie jest jeszcze znany)
- Freiburgu (od 01.01.2010)
- Heidelbergu (od 01.01.2010)
- Ilsfeld (od 01.03.2008)
- Karlsruhe (od 01.01.2010)
- Leonbergu (od 01.03.2008)
- Ludwigsburgu (od 01.03.2008)
- Mannheim (od 01.03.2008)
- Mühlacker (od 01.01.2010)
- Monachium (najpóźniej od października 2008 r.)
- Neu-Ulm (termin nie jest jeszcze znany)
- Pforzheim (od 01.01.2010)
- Pleidelsheim (od 01.07.2008)
- Reutlingen (od 01.03.2008)
- Schwäbisch-Gmünd (od 01.03.2008)
- Stuttgarcie (od 01.03.2008)
- Tübingen (od 01.03.2008).

 

Ich granice oraz bliższe informacje na temat ich wprowadzenia dostępne są na stronie internetowej Federalnego Urzędu ds. Środowiska: www.env-it.de/luftdaten/download/public/html/Umweltzonen/index.htm

Jakimi pojazdami można wjechać do „zielonych stref"?

Prawo wjazdu do „zielonych stref" będą miały jedynie samochody osobowe i ciężarowe oznaczone specjalną czerwoną, żółtą lub zieloną plakietką z wpisanym numerem rejestracyjnym pojazdu. Rodzaj przyznawanej plakietki zależny jest od normy emisji spalin, spełnianej przez te pojazdy.

 


SILNIK WYSOKOPRĘŻNY:

Norma czystość spalin

Grupa emisji substancji szkodliwych Data pierwszej rejestracji pojazdu osobowego Data pierwszej rejestracji pojazdu ciężarowego Plakietka
EURO 1 lub starsze 1 przed 01.01.1997 r. przed 01.01.1996 r. nie mogą otrzymać
EURO 2 2 od 01.01.1997 r. do 31.12.2000 r. od 01.01.1996 r. do 30.09.2001 r. czerwona
EURO 3 3 od 01.01.2001 r. do 31.12.2005 r. od 01.10.2001 r. do 30.09.2006 r. żółta
EURO 4 4 od 01.01.2006 r. od 01.10.2006 r. zielona

SILNIK BENZYNOWY:
EURO 1 lub starsze (bez katalizatora) 1 przed 01.01.1993 r.   nie mogą otrzymać
EURO 1 lub wyższa 4 od 01.01.1993 r.   zielona

 

Jakie będą konsekwencje wjazdu do „zielonych stref" bez plakietki lub specjalnego zezwolenia?

 

Kierowcy przekraczający granicę „zielonej strefy" bez wymaganej plakietki lub specjalnego zezwolenia muszą liczyć się z mandatem w wysokości 40 euro i jednym punktem karnym (w Berlinie karanie mandatami zostanie wprowadzone od dnia 1-go lutego 2008r.).

 

Samochody z silnikiem wysokoprężnym zostały podzielone na 4 grupy w zależności od szkodliwości dla środowiska.

Pojazdy zakwalifikowane do grupy 1 nie mogą otrzymać specjalnej plakietki i tym samym nie będą mogły poruszać się w obrębie „zielonych stref". Dotyczy to pojazdów o normie czystości spalin EURO 1 i starszych.
Do grupy 2 zakwalifikowane zostały pojazdy spełniające normę EURO 2 lub EURO 1 - dodatkowo wyposażone w filtr cząstek stałych
(sadzy).
Do grupy 3 zaliczono pojazdy spełniające normę EURO 3 lub EURO 2 (oraz filtr).
Do grupy 4 kwalifikują się pojazdy o normie EURO 4 lub EURO 3 (oraz filtr).
Wyposażenie silnika wysokoprężnego w filtr cząstek stałych powoduje zmniejszenie emisji pyłów i tym samym możliwość zakwalifikowania do wyższej grupy.

Samochody z silnikiem benzynowym podzielono na dwie grupy.

Do grupy 1 zaliczone zostały samochody poniżej normy EURO 1, nie posiadające katalizatora spalin, natomiast do grupy 4 - samochody z katalizatorem, spełniające normy EURO 1 do EURO 4.

 

W Berlinie zakazem wjazdu do strefy objęte są obecnie tylko samochody należące do grupy pierwszej. Docelowo planuje się jednak zaostrzenie kryteriów i od  01.01.2010 r. dostęp do centrum miasta zostanie ograniczony jedynie do samochodów z zieloną plakietką (grupa 4).

 

 

Grupa emisji substancji szkodliwych

1 2 3 4
Plakietka nie mogą otrzymać czerwona żółta zielona
Wymagania dla pojazdów z silnikiem wysokoprężnym EURO 1 i pojazdy starsze EURO 2 lub EURO 1 i filtr cząstek stałych EURO 3 lub EURO 2 i filtr cząstek stałych EURO 4 lub EURO 3 i filtr cząstek stałych
Wymagania dla pojazdów z silnikiem benzynowym bez katalizatora     EURO 1 i wyższe - pojazdy z katalizatorem

 

Jak będą klasyfikowane zagraniczne pojazdy?

 

Klasyfikacja zagranicznych samochodów do określonych grup emisji substancji szkodliwych następuje na podstawie danych dot. normy emisji spalin w dokumentach rejestracyjnych pojazdu, lub według daty pierwszej rejestracji pojazdu.

 

Joomla 1.6 Templates designed by Joomla Hosting Reviews